Christopher Lambert i Mickey Rourke byli kandydatami Luca Bessona do roli Jacquesa Mayola.
Scena skoku do wody zawiera pewne niekonsekwencje. Jacques najpierw zdejmuje tenisówki, a kiedy potem skacze do basenu, wciąż je ma na nogach.
Film przedstawia zawody w nurkowaniu odbywające się na przestrzeni kilku lat. Tymczasem baner reklamujący każdy z konkursów - niezmiennie głosi, że są to 14-te międzynarodowe zawody.
W scenie gdy jeden z bohaterów wynurza się, widać jak w jednym ujęciu trzyma coś w ręce, a w następnym rzecz ta znika.
Papieros Johanny zadziwiająco szybko spala się podczas składania raportu szefowi w Nowym Jorku.
W scenie w delfinarium Jacques wręcza Johannie cały pęk kolorowych balonów ale zaledwie sekundę później zmieniają one swoje barwy, różowy gdzieś znika, a w jego miejsce pojawiają się żółty i przeźroczysty.
Kiedy Jacques wskakuje do morza w noc po zawodach, na dworze jest kompletnie ciemno. W następnym ujęciu, gdy bawi się pod wodą z delfinem jest jasno ale później kiedy wychodzi z wody ponownie panuje noc.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Agia Anna i Kalotaritissa (Grecja), Antibes, Paryżu, na Lazurowym wybrzeżu oraz Korsyce (Francja), Taorminie (Włochy), Nowym Jorku (Nowy Jork, USA), Chattanooga (Tennessee, USA), a także na Wyspach dziewiczych i Bahamach.
Rzeczywisty Jacques Mayol, mistrz w nurkowaniu, współpracował z Bessonem nie tylko przy powstawaniu scenariusza, ale rownież jako konsultant techniczny w trakcie tworzenia filmu.
Wrak statku, w którym Enzo ratuje nurka nazywa się "Olympia" i do dzisiaj znajduje się u wybrzeży Amorogos w Grecji.
Film jest zainspirowaną historią rzeczywistej rywalizacji dwóch nurków uprawiających wyczynowo freediving. Jean Reno zagrał postać wzorowaną na Enzo Maiorce, natomiast Jean-Marc Barr wciela się w osobę Jacquesa Mayola. Po obejrzeniu dzieła, Maiorca uznał, że jego postać została w filmie przedstawiona w sposób karykaturalny. Powodem miała być manipulacja reżysera Luca Bessona przez będącego współscenarzystą filmu Mayola. Enzo w drodze sądowej doprowadził do zakazu emisji filmu na terenie rodzinnych Włoch. Dopiero po śmierci Mayola, także wycięciu kilku scen i ponownym montażu innych, za zgodą Enzo, w 2002 roku, film wszedł na ekrany włoskich kin.
Okres zdjęciowy rozpoczął się 15 czerwca 1987 roku.